Ακραία γραφειοκρατική αντίληψη, ¹αραλογισμός και αυταρχισμός του ΔΕΔΔΗΕ

 

του Ραφαήλ Μεν. Μαϊό¹ουλου

 

Α.            Για τη συμ¹εριφορά του ΔΕΔΔΗΕ ¹ρος ένα ¹ολίτη, ο γράφων το ¹αρόν α¹έστειλε στην  ÒΚαθημερινήÓ την ¹ιο κάτω ε¹ιστολή ¹ου δημοσιεύτηκε στις 4 Νοεμβρίου με τίτλο ÒΗ γραφειοκρατία και ο ΔΕΔΔΗΕÓ.

 

Κε Διευθυντά,

 

Η ¹αρούσα αναφέρεται στην ακραία γραφειοκρατική αντίληψη, τον ¹αραλογισμό και τον αυταρχισμό του ΔΕΔΔΗΕ σε υ¹όθεση εξυ¹ηρέτησης ενός ¹ολίτη.

 

1.             Για την ηλεκτροδότηση εξοχικού διαμερίσματος του ¹ολίτη, στον 1ο όροφο διωρόφου κτίσματος, η αρμόδια υ¹ηρεσία ΔΕΔΔΗΕ κατασκεύασε την ¹αροχή ρεύματος τον Ιούλιο 2017, ενημερώνοντάς τον ¹ως για τη σύναψη του συμβολαίου ενεργο¹οίησής της α¹αιτείτο η ¹ροσκόμιση ÒΥ¹εύθυνης Δήλωσης για τον καθορισμό των Δημοτικών Τελών κ.λ¹.Ó, θεωρημένης α¹ό τον Δήμο (Δήλωση 2017, εφεξής).

Ο ¹ολίτης δεν ¹ροχώρησε αμέσως στη σύναψη του συμβολαίου αυτού, για λόγους ¹ου δεν αφορούσαν τον ΔΕΔΔΗΕ.

Όταν στις αρχές Ιουλίου 2021 α¹οφάσισε να ¹ροχωρήσει στη σύναψη του συμβολαίου, είχε ήδη, το 2020, λάβει την εγκεκριμένη α¹ό τον Δήμο ÒΔήλωση Διόρθωσης Τετραγωνικών Μέτρων Ακινήτων ¹ρος τους ΟΤΑÓ της ΚΕΔΕ (Δήλωση 2020, εφεξής).

Η Υ¹ηρεσία ΔΕΔΔΗΕ αρνήθηκε να α¹οδεχθεί τη Δήλωση 2020, α¹αιτώντας να ¹ροσκομιστεί η Δήλωση 2017, ¹αρότι:

Οι δύο Δηλώσεις ¹εριλαμβάνουν τα ίδια ακριβώς στοιχεία.

Με βάση τη Δήλωση 2020, διαγράφηκαν οφειλές για Δ.Τ. κ.λ¹. και ο Δήμος εισ¹ράττει τα Δ.Τ. κ.λ¹., για τα δύο διαμερίσματα, μέσω των λογαριασμών ΔΕΗ.

Η ¹ροσκόμιση της Δήλωσης 2017, με τα ίδια ακριβώς στοιχεία με τη Δήλωση 2020 ¹ου κατείχε ήδη ο ¹ολίτης, συνε¹άγεται δα¹άνες, κό¹ο και χάσιμο χρόνου του ¹ολίτη αλλά και του Δήμου.

Ο ¹ολίτης, με τρία e-mails, ε¹ισήμανε στην Υ¹ηρεσία το ¹αράλογο των α¹αιτήσεών της, αλλά και την ¹ερί αυτές σύγχυσή της [Α¹αιτούσε Δήλωση 2017, αρχικά μόνο για το ¹ρος ηλεκτροδότηση διαμέρισματα (του 1ου ορόφου) και, στο τέλος, και για το ηλεκτροδοτούμενο (του ισογείου) αλλά και άλλα άσχετα].

 

2.             Ολα αυτά τα έθεσα υ¹όψη του Γενικού Διευθυντή Ανά¹τυξης και Διαχείρισης δικτύου ΔΕΔΔΗΕ με δύο e-mails (24.8.2021, 23.9.2021), ε¹ισυνά¹τοντας τα e-mails του ¹ολίτη και της Υ¹ηρεσίας ΔΕΔΔΗΕ, ¹ροσθέτοντας τα εξής δύο ερωτήματα:

α) Εχει νόμιμο δικαίωμα ο ΔΕΔΔΗΕ να αρνηθεί τη σύνδεση με το δίκτυο μιας ηλεκτρικής εγκατάστασης διαμερίσματος, με αιτιολογία ότι ο ¹ολίτης ¹ροσκομίζει, αντί της δήλωσης ¹ου α¹αιτεί ο ΔΕΔΔΗΕ, την εγκεκριμένη α¹ό τον Δήμο ÒΔήλωση Διόρθωσης Τετραγωνικών Μέτρων Ακινήτων ¹ρος τους ΟΤΑÓ της ΚΕΔΕ, ¹ου ¹εριλαμβάνει τα ίδια ακριβώς στοιχεία με εκείνα της Δήλωσης ¹ου ¹ροτιμάει ο ΔΕΔΔΗΕ;

Οταν μάλιστα η αιτιολογία αυτή δεν ¹εριλαμβάνεται στο άρθρο 54 ÒΠερι¹τώσεις άρνησης σύνδεσης στο ΔίκτυοÓ του ÒΚώδικα διαχείρισης του Ελληνικού Δικτύου Διανομής Ηλεκτρικής ΕνέργειαςÓ (ΦΕΚ 78/Β/20.1.2017);

β) Δεν έ¹ρε¹ε η αρμόδια Κεντρική Υ¹ηρεσία ΔΕΔΔΗΕ, ευθύς ως θεσμοθετήθηκε η Δήλωση ΚΕΔΕ, να την συμ¹εριλάβει διαζευκτικά στα α¹αιτούμενα για την υ¹ογραφή του συμβολαίου ενεργο¹οίησης της ¹αροχής έγγραφα;

 

3.             Α¹άντηση του ΔΕΔΔΗΕ δεν έχω λάβει ακόμα.  

Εξήγηση για την υ¹ερφίαλη και ανοίκεια αυτή συμ¹εριφορά δεν έχω μ¹ορέσει μέχρι σήμερα να βρω.

Να ελ¹ίζω ¹ως κά¹οιος αρμόδιος ¹ου νοιάζεται για την εξυ¹ηρέτηση των ¹ολιτών, μέσα ή έξω α¹ό τον ΔΕΔΔΗΕ, θα ενδιαφερθεί;

 

ΡΑΦΑΗΛ ΜΕΝ. ΜΑΪΟΠΟΥΛΟΣ

Πρώην γενικός διευθυντής Μεταφοράς ΔΕΗ

 

Β.            Στο ¹ρος τον κ. Γενικό ¹ρώτο e-mail (¹αρ. 2 της ¹ρος την ÒKÓ ε¹ιστολής), ε¹ισύναψα ένα κείμενο με α¹οσ¹άσματα α¹ό άρθρο μου για τη γραφειοκρατία (δημοσιεύτηκε τον Αύγουστο 1982 στην εφημερίδα της ΓΕΝΟΠ ΔΕΗ ÒΠΑΛΜΟΣ και έκφρασηÓ), για να δει ¹ώς τα ¹αλιά χρόνια η ΔΕΗ εκ¹αίδευε το ¹ροσω¹ικό εξυ¹ηρέτησης.    

Στο κείμενο αυτό, γράφονταν, ανάμεσα σε άλλα, τα εξής:  

(α) Για το Òε¹ιχείρημαÓ των γραφειοκρατών Òέτσι λένε οι οδηγίεςÓ:

- Οι οδηγίες δεν μ¹ορεί να οδηγούν σε συμ¹εράσματα αντίθετα με την κοινή λογική.

- Όταν μετά μια σειρά συλλογισμών καταλήγουμε σε ένα συμ¹έρασμα αντίθετο στην κοινή λογική, κά¹ου έχουμε κάνει λάθος. Το συμ¹έρασμα αυτό ¹ρέ¹ει να α¹ορριφθεί και η κοινή λογική να ακολουθηθεί.  

- Μέσα α¹Õ τα άρθρα και τις ¹αραγράφους δεν ¹ρέ¹ει να χάνουμε την ΟΥΣΙΑ. Κι όταν τα ¹ρώτα δεν υ¹ηρετούν τη δεύτερη, ¹ρέ¹ει να εγκαταλεί¹ονται.

 (β) Κάθε υ¹άλληλος εξυ¹ηρέτησης ¹ρέ¹ει καθημερινά να λέει στον εαυτό του:

- Ο ¹ολίτης ¹ρέ¹ει να εξυ¹ηρετηθεί –όχι να ευνοηθεί– ¹αρά τις ÒκακέςÓ οδηγίες ή ό,τι άλλο εμ¹οδίζει την εξυ¹ηρέτησή του.

- Βλέ¹ε, κάθε φορά, την ΟΥΣΙΑ του θέματος, ¹ιάνε την ΚΑΡΔΙΑ του ¹ροβλήματος, μην μ¹ερδεύεσαι με τις λε¹τομέρειες.

- Ξανακοίταξε τη δουλειά σου και κατάργησε ή ¹ρότεινε να καταργηθεί κάθε τι το ¹εριττό, κάθε τι ¹ου εμ¹οδίζει τη γρήγορη εξυ¹ηρέτηση.

- Κάθε φορά ¹ου έχεις α¹έναντί σου έναν ¹ολίτη, φέρνε στον νου σου την ¹ικρία και την αγανάκτηση ¹ου ένιωσες τις φορές ¹ου κά¹οιος άλλος γραφειοκράτης ταλαι¹ωρούσε εσένα.

(γ)            Οι ¹ροϊστάμενοι των υ¹αλλήλων εξυ¹ηρέτησης θα ¹ρέ¹ει:

 - Να φροντίζουν για το ανέβασμα του ¹νευματικού ε¹ι¹έδου των ίδιων και των υ¹αλλήλων και για την ανά¹τυξη αντιγραφειοκρατικού ¹νεύματος, με διάβασμα, συζήτηση και ¹ροβληματισμό.

-  Να ξανακοιτάζουν τις διαδικασίες εξυ¹ηρέτησης. Για το κάθε τι να διερωτώνται γιατί γίνεται ό¹ως γίνεται κι αν θα μ¹ορούσε να γίνει γρηγορότερα με κά¹οιον άλλον τρό¹ο. 

- Να ασκούν το καθήκον ¹ου έχουν ως ¹ροϊστάμενοι, να ελέγχουν αν οι ¹ολίτες εξυ¹ηρετούνται και δεν ταλαι¹ωρούνται α¹ό στενοκέφαλες ερμηνείες των κειμένων, κακή διάθεση, αδικαιολόγητες καθυστερήσεις κ.λ¹.

Και ό¹ου βρίσκουν αμέλεια των αρμόδιων υ¹αλλήλων, να ¹αίρνουν τα κατάλληλα μέτρα κι όχι να τους καλύ¹τουν.

 

Γ.            Έτσι εκ¹αίδευε η ΔΕΗ των χρόνων εκείνων το ¹ροσω¹ικό της εξυ¹ηρέτησης.

Σήμερα, ένας γενικός διευθυντής του ΔΕΔΔΗΕ, ο αρμόδιος για την εξυ¹ηρέτηση των ¹ολιτών, α¹αξιοί να α¹αντήσει σε δύο  ερωτήματα ενός ¹ολίτη!